Försäljnings- och leveransbestämmelser

Danmon Group Sweden AB har organisationsnummer 556300-8274.
Adress, Kronborgsgränd 13, 164 46 Kista

Danmon Group Sweden AB betjänar företag med branschtillhörighet, och ett organisationsnummer krävs för att handla hos oss. Om du vill ansöka om att bli kund hos Danmon Group Sweden AB ber vi dig att fylla ett formulär. Alla kundansökningar behandlas manuellt och en kreditkontroll kommer att utföras. Behandlingstiden är vanligtvis 1 -3 arbetsdagar.

Parterna

Säljaren är Danmon Group Sweden AB
Köparen är det företag som erlägger beställningar och kommer vidare att kallas köpare i dessa köpevillkor.

Pris och betalning

Pris
Om du inte är inloggad visas endast vägledande priser exklusive moms. Som inloggad kund får du priser exklusive moms och eventuella specialavgifter och inklusive din eventuella rabatt. Fraktkostnader tillkommer vid utcheckningen. För vissa artiklar anges endast priset på förfrågan, i dessa fall du kan trycka på knappen för att erhålla en offert

Vi förbehåller oss rätten att det finns eventuella prisfel på danmonshop.se och att köpeavtalet kan sägas upp om prisavvikelsen är så stor att kunden borde ha förstått att priset inte är korrekt. Vi påpekar att priserna kan förändras till följd av omständigheter som Danmon Group Sweden AB inte har kontroll över, till exempel valutaförändringar.

Betalning
Som kund hos danmonshop.se kan du välja om du vill betala med faktura eller kort. Vi accepterar alla vanliga betal- och kreditkort. Om ditt företag har använt hela företagskrediten är det inte möjligt att betala med faktura förrän den har återbetalats helt eller delvis.

Frakt och leverans

Alla varor levereras normalt från vårt lager i Kista. Du väljer leveransalternativ vid utcheckningen där du även kan se ett förväntat leveransdatum. De leveransalternativ som finns tillgängliga för dig kan variera beroende på var i landet varorna ska skickas. Det är också möjligt att själv hämta varorna på vårt lager på Igelbäcksgatan 12 i Kista. Fraktkostnaderna varierar beroende på vilket leveransalternativ du väljer och adderas till i beställningen när du valt det alternativ som passar dig bäst.

Garanti, reklamation och retur

Produkter på danmonshop.se säljs normalt med 12 månaders garanti, om inte annat uppges. När du får en beställning från Danmon Group Sweden AB är det viktigt att du snarast kontrollerar att leveransen är i enlighet med din beställning och orderbekräftelse.

Om du, beställt eller fått fel produkter levererade måste du inom rimlig tid efter att du upptäckt, eller borde ha upptäckt felet skicka in en returansökan genom att skicka ett mail till info@danmon.se. Om du inte rapporterar felet till oss inom rimlig tid förlorar du rätten att reklamera felaktigt skickade produkter.

Om ett fel inträffar på de produkter du har beställt från danmonshop.se inom garantiperioden måste du fylla i och skicka in ett RMA-formulär, behörig tekniker bedömer om felet helt eller delvis kan täckas av garantin.

Vid reklamation eller retur er det kunden som står för eventuella fraktkostnader då inget annat är avtalat.

Service

Vår verkstad i Stockholm reparerar och underhåller alla produkter du köper från oss. Verkstaden ligger i samma lokaler som vårt huvudlager i Kista. För att erhålla service, fyll i en RMA ansökan. Vi återkommer då med instruktioner hur du går vidare. Vi påpekar att alla fraktkostnader täcks av kunden om inte annat avtalats.

Integritetspolicy

Riktlinjer för integritet och cookies för Danmon Group Sweden AB finns i vår integritetsspolicy.

Ändring av villkor

Danmon Group Sweden AB förbehåller sig rätten att ändra köpvillkoren. Vi påpekar att köpvillkoren också kan förändras till följd av lagändringar.

Andra förhållanden

Hänvisning görs även till våra allmänna villkor för försäljning och leverans